Jumaat, 23 Mei 2008

Selingan Lagi ...

Hendak dijadikan cerita, ada seorang pemuda yang baru je pandai bercakap Inggeris. Perkataan yang dia tau plak seperti - ok never mind, thank you, one, two, three, four five, six, seven dan bye-bye

Pada suatu hari pemuda ini bergegas hendak ke tempat kerjanya sebab terlewat, sambil membawa beberapa barang. Sedang asyik dia berjalan laju tiba-tiba dia terlanggar seorang mat salleh. Habis jatuh barang yang dibawanya. Mat salleh itu pun membantu pemuda itu mengambil barang-barangnya yang jatuh.

Pemuda ; ( inilah peluangku untuk menguji kehebatanku berbahasa inggeris) katanya dalam hati.
Mat salleh ; Oh, I'm sorry
Pemuda ; It's ok, never mind. Thank you.
Mat salleh ; Thank you too.
Pemuda ; ( hmm..lepas two, mesti three) thank you three.
Mat salleh ; ( hairan ) what for?
Pemuda ; ( four..four hmm five ) thank you five.
Mat salleh ; Are you sick?
Pemuda ; ( alamak, lepas sick.. seven pas aku tak tau dah.. mesti mau cabut) Sambil mengambil barangnya... pemuda itu pun berteriak dari jauh .. Thank you seven! bye-bye .
Mat salleh ; (bingung)

*Korang nak ketawa pon .. ketawa dlm hati jer tau*

10 ulasan:

kumaiman berkata...

Ada yang tanya aku "Soulman" tu siapa? Dokter?..Lowyer?..atau Ahli Muzik..?

Jawapannya.... dia bukan semua diatas, bukan ahli muzik tapi ahli Ameno (baca UMNO)...!!!

Mr Soulman...sila jawab.

Zamri

soulman berkata...

cipet betul ko zam ..

ini soulman nama cyber aku daa .. tuan punya ini blog lah .. tapi aku bukan ahlil UMNO .. tolonggg sket ekk ..

TAKBIRR!!

kumaiman berkata...

aku tau la ko tu siapa...tapi aku nak kau yg declare sendiri...

aku masih ahli ameno...sebab nak jolok pak lah turun..

hehe.

soulman berkata...

aku nak kasik derang misterius sket huhuhu ...

ko kasik jer pak lah tu karpet HIJAU yang di sinari BULAN ... keskeskes

...::: SMPT82 Admin :::...

Tanpa Nama berkata...

korang berdua je yang komen...biar achik kau join sekali lepas ni..

Namo den Man...(kamzan65@yahoo.com)

Soulman tu gua dah tau sape...identiti dirahsiakan..apa-apa pun gua ucapkan tahniah sebab ada blog ni..

The Admin berkata...

eremerkss .. si Man ni pon rahsia ekk .. takper .. nanti bila Reunion kita jumpa .. bule ukur perut masing2 .. ahahahah ...

kumaiman berkata...

welcome man.. better register gmail. dah tu boleh jadi blogger. jgn jadi pencacai pak lah sudah lah..

Bauh....... berkata...

assalammualaikum wb

kalau boleh jgn politikkan ruangan ini.

Kalau dakan pertandingan ukur perut, aku rasa aku kalah. ukurlilit perut aku cuma 4kaki.

adakan pertandingan anak teramailah.....

camnepun... takbir

Man berkata...

Bauh kau nak menang free je....


Buat la karaoke competition...Zamri mesti menang

soulman berkata...

saper nyanyi katak sambut & hujan turun .. dia ler menang .. heuheuheu ...