Isnin, 6 September 2010

Di Penghujung Ramadhan ..

Hari ni dah 27 Ramadhan ..

Semalam masjid Sg Penchala depan rumah telah selesai majlis khatam Al Quran. Masjid TTDI masih penuh dewan masjid dgn umat Islam utk Isya' & Tarawikh .. tapi spt biasa selepas 8 rakaat ramai yg buat witir atau terus moreh (termasuk aku) ..

Kalau masa zaman kanak-kanak dulu time ni adalah kemuncak mercun dan bunga api .. begitu juga segala persiapan hari raya. Kini suasana agak lega sikit. Dah hampir tidak kedengaran bunyi mercun. Yang kedengaran semalam bunyi kanak2 membaca ayat2 suci sempena majlis khatam Al Quran. Alhamdulillah kerana tradisi ini masih diteruskan setelah 15 tahun aku tinggal di sini (and way before that) ..

Anak-anak dan isteri punya persiapan semua dah selesai ... aku jer yg takder apa-apa persiapan ..

Maybe 2-3 hari ni kot since aku tak dapat cuti sebelum raya dan masih ada kerja2 closing financial year last August. Tapi yg best nyer .. esok ramai dah start cuti .. ofis akan mula kosong .. boleh ler ejas2 sikit time .. lalala

Yang penting kerja siap .. lepas raya aku pulak bleh rileks .. lalala

BTW .. a few bloggers juga ada sentuh pasal iklan raya yg lawak bangang dari TV3. Aku tak tgk di TV tapi telah diupdatekan di Facebook dlm bentuk video. Kenapa unit yg sepatutnya memantau pembikinan iklan tu tak langsung memberi pendapat dari sudut Islam mahupun para ulamak yg arif akan hal2 sebegini. Aku tengok mula2 pon naik konfius .. iklan raya ke iklan krismas .. production's done .. payment made .. screening on .. last2 scrapped ! Sedap2 jer ada yg dpt duit raya .. rasa2 ada tak yg kepala kena pancung ...

Sementara itu .. aku baru dpt tahu dari beberapa blogger yg bekas isteri Nash Lefthanded hilang sejak 31 Ogos lalu .. agak misteri sbb hilang lepas keluarkan a few million RM bersama beberapa org .. pelik dan misteri ini telah menimbulkan berbagai spekulasi .. aku takmo sentuh lanjut akan perkara ini tapi agak kesian memikirkan anak2 dia yg hingga kini masih tak tahu apa sebenarnya yg terjadi ..

Harap2 all is fine in the end .. wallahualam ..


4 ulasan:

AZLAN HAMZAH berkata...

BREAKIN' NEWS

Last night,our former 5A1 monitor Roslan Hanif,arrived unexpectantly at my house,to pick me up for jalan-jalan,which ended up at a satay stall in Kajang.Banyak yang kitorang bincangkan.Surprisingly,dia ni tak libatkan diri langsung dalam Facebook or Twitter.Furthermore,nombor cellphone nya tak boleh dipakai kerana dalam proses penukaran nombor.But now,gua dapat dia punya address;
No.51,Jalan UP 3/2,Ukay Perdana,Ulu Klang.
He's on leave now here until lepas Hari Raya.
Lepas makan,balik KL,singgah rumah Mazli Sham.This now fat fellow works from his house,planning nak ambik Masters di UIA next year.He did mention that Siti Norlaili ada pays him a visit to his office some time ago.
That's all folks.

The Admin berkata...

alang2 tu patut ko bwk dia jalan2 spai TTDI .. lepak rasta kejap ke ..

AZLAN HAMZAH berkata...

Aye aye,sir!

The Admin berkata...

jawohl herr azlan ..