Selasa, 4 November 2008

Kenangan Bersama Scruffy ..

Nak menyimpang jauh sket .. bukan apa .. cuma nak berkongsi sikit ..

Scruffy ? apakebendenyer plak nih ?? Sebenarnya dia adalah anak kucing kesayangan anak perempuan aku. For the past 6 months, derang enjoyed each others company. Furthermore antara 4 ekor adik beradik dia, Scruffylah yg paling cantik & comel. Telatah anak2 kucing nih kenkadang boleh menghiburkan kita jugak .. yg penting the kids was happy playing with them.

Tapi semalam, berita sedih dari vatenari .. Scruffy tak dapat diselamatkan due to internal bleeding. Why ? tak dapat dipastikan. Sehari sebelum itu, she was not her usual self .. lebih banyak berdiam dan cuma duduk di dalam kandang .. tak seperti sebelum ini, bermain dan berkejaran bersama adik beradiknya yg lain. Since dah mmg due utk vaksinasinya, kami bawa Scruffy dan adik beradiknya utk vaksinasi di klinik haiwan terdekat. Dr. Hani (rasanya nama doktor tu) bertanya .. "dia kena langgar ke?" .. We was shocked! Kami sememangnya tak tahu apa yg terjadi sbb petang sebelumnya bila dimasukkan ke kandang, Scruffy tidak menunjukkan tanda2 kena langgar .. The vet minta supaya Scruffy ditinggalkan di klinik for observation apart from ubat-ubatan yg diberi .....

Yesterday afternoon, the doc called, Scruffy telah mati akibat kecederaan dalamannya. Anak2 aku semua dlm kesedihan .. even aku & wife aku pon sedih gak sbb she's too young to die. But life have to go on ...

Kami ambil bangkai Scruffy yg telah dibersihkan dari klinik dan anak2 aku tanam di belakang rumah .. witnessed by adik beradik Scruffy yg lain ..

Goodbye Scruffy .. the kids missed you very much .. thank you for the wonderful memories ..


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sabarla Encik Soul..dah ajal kucing tu

soulman berkata...

skema ler plak ko ber encik dgn aku .. huhu ..

lieyssa berkata...

patah tumbuh hilang berganti...
tapi yang mati tetap mati...
(sambil merenung sayu akuarium yang masih kosong)...

caluk@cencaluk berkata...

aku bela katak ajer, penuh dah meja aku he he

Tanpa Nama berkata...

iyer la..nk chat kat box soul gee tak boleh..pelik lak takleh posting..kan Tuan Soul..heheheheu...

Tanpa Nama berkata...

katak hidup ke caluk?

kumaiman berkata...

katak caluk leh bagi nama scruffy. ek, aku kat blog betul ke nih..? niway, patut ler ujan je.. ada yg bela katak..

dina berkata...

huhuhuu... sedihnya entri ni encik soul... saya sangat bersedih di atas kematian itu!

The Admin berkata...

aku sedih bukan pesal apa .. sbb anak2 aku sedih .. but now derang dh OK ..