Ahad, 14 September 2008

Check It Out ..

Got an e-mail this morning .. actually petang semalam .. hehe

Mony Sharuddin to me Sat, Sep 13, 2008 at 6:41 PM
Assalamualaikum! Saya ni adalah bekas pelajar Sekolah Menengah Padang Tembak. Tujuan saya menulis email ini adalah untuk mintak permission u bertukar link blog? Tadi saya cuba cari blog saya melalui google, then terjumpa blog u. Untuk pengetahuan u, baru2 ni saya ada set up satu blog khas untuk pelajar dan bekas pelajar smpt. (Sebenarnya dari tahun lepas lg tp takde masa nak upgrade blog tu ke wordpress terkini.) u bole layari blog saya http://www.monysharuddin.com/blogsmpt Harap- harap kita dapat berkerjasama di lain masa. Terima kasih dan 'Selamat berbuka' Wassalam"

Was wondering who is this girl ? Just could not recall .... then it struck me .. laaa .. kita habis Tingkatan 5 1982 .. this girl masuk 1983 maa ...

Anyway, y'all boleh check it out here. Maybe we can learn something from this link exchange .. I even put the link on the interesting links section.

p/s : Mony, you can put in a few words in the comment section and spread the words of out existance in your blog .. okay ? Thanks

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam Abang Soulman,

Terima kasih kerana meletak link blog saya di blog abg. Saya akan letak link kat blog i kejap lagi. Btw,kalau u Class of '82,mungkin u kenal abang saya. Nama dia Salleh Shaharuddin, kalau tak silap dia kelas Am kut and kami tinggal di PULAPOL dulu. Neway,he was born in 1964. If you know him, i can email u his contact number as he's working in Kuching,Sarawak now.

p/s nice blog! klu abg minat fotografi, mana tau suk2 kite leh jv. Amacam?

Tanpa Nama berkata...

1964 tu senior setahun kitaorg .. Form 5 1981 .. Head Prefect Zaini (Bit) ..

neeway welkam ..

Tanpa Nama berkata...

nak JV fotografi camner tu ..

soulman <-- maleh nak log-in hehe ..

Tanpa Nama berkata...

Saya dah letak link abang kat blog saya. Jap lagi saya akan postkan ulasan lak. Tgh takde idea lagi ni..

p/s macam2 leh jv pasal fotografi ni. Nnti senang2,saya email kat abg ek.

Tanpa Nama berkata...

*PADA DADA RAMADHAN INI* Ramadhan yang menjelang...* Aku terus di sini* bagai hamba yang malang...* Jauh diri ini untuk menjadi abdi hakiki##### Ramadhan...* Tumpangkanlah aku ini di dadamu* mencari madu keampunan Tuhanku* Tumpangkanlah aku di dada malammu* untuk meraba simpatim erintih sendu Mu Rabbi* Tumpangkanlah aku di dada pagi Mu yang sunyi* buatku memohon ampun dengan penuh santun##### Ramadhan...* Para muttaqin bermandi cahaya iman dan kemeriahan* Dataran Mu luas menyambut mereka membina tugu cinta* Aku hanya si fakir yang menumpang di pinggiran* Bertanya-tanya habuan keampunan untukku##### Tuhanku...* tanganku hanya layak meramas lumpur* namun rahmat Mu...* Kau jadikannya menggenggam buah-buahan subur* Wajahku hanya layak dibenamkan ke debuan pasir* namun rahmat Mu...* Kau izinkan padanya tercoret emas yang terukir##### Tuhanku.., Aku ini malu kerana menerima kurniaMu* Sedangkan aku tidak layak untuk semua itu,* Lemahlah jasad untuk bersyukur kepadaMu,* Dhaiflah tubuh untuk menanggung nikmatMu,##### Yang tinggal pada lidah ini,* Pada keheningan Ramadhan suci...* Aku di sini teresak-esak sendu, merayu dan mengadu,* TUHANKU! AMPUNILAH DAKU

Tanpa Nama berkata...

"Puisi buat Malau"
*BIARLAH AKU DI DAERAH INI*

biarkan saja aku di daerah ini
sekali pun ada yang tidak gemari

daerah ini daerah tenang,
sekalipun ada yang kata usang
daerah ini daerah damai,
sekalipun sukar untuk sampai
daerah ini daerah merdeka,
sekalipun ada yang memeranginya

mereka kata: kau akan sayu di daerah itu
jawab: aku selalu bersama tuhanku,
ku pasrah padaNya, sehening tiupan salju
kernaNya, aku rasa jitu dan mampu
melebihi manusia beribu

kata mereka: ah, daerahmu itu jauh
jwbku: pada tuhan aku bersauh kukuh
yang jauh itu jiwa yang mungkir
padaku, daerah ini amat hampir

kata mereka: daerah kau itu sepi,
jawabku: aku tidak pernah sunyi
dengan alunan murni ilahi
yang sepi itu jiwa yang inginkan jeritan pujian
padaku, cukuplah dengan irama keredhaan tuhan

daerahku ini daerah perpendirian,
berpaksikan firman tuhan,
bukan hukum insan,
bukan gema sorakkan,
bukan riuh tepukan

daerah ini tidak pernah peduli
apa kata abdi atau pembesar negeri
daerah ini berpasakkan nabi,
bagindalah mimpi,bagindalah realiti

biarlah aku di daerah ini,
sendiri, membawa diri dan sanubari,
kerna aku mengerti,
ia amat suci dan abadi

...DRMAZA 08...

The Admin berkata...

ello geng sumer .. mony dah update blog dia .. tu hari ada masalah teknikal .. hilang jap blog dia tu .. skang sua up & running dah ada citer pesal blog nih .. check it out ..

The Admin berkata...

hilang balek si mony pyer blog tu ... haighzz ..

Tanpa Nama berkata...

Salam semua,
Sorry Abg Soulman. Mmg aritu ada masalah teknikal kat blog saya. Web hosting saya buat kerja2 penyelengaraan. Skrg dah okay. Klu senang,singgah la selalu. Saya tengah nak buat social network site tuk SMPT. Klu dah siap nnti, akan saya maklumkan dalam blog saya dan kpd abang ya.