Selasa, 21 Oktober 2008

Masih Mood Raya ? ..

Aku ada terima banyak undangan open house nih .. samada dari rakan sekerja. pejabat mahupun dari rakan2 bekas pelajar SMPT .. Alhamdulillah .. masih ada lagi yang ingat kat aku. Antaranya dari Aribak (hasben dia member sepejabat aku dulu), Zaitun (5A1) dan yg terbaru dari Amree.

Hope I can come tapi aku takleh janji sbb banyak juga undangan dari saudara mara yg aku perlu dahulukan. Insyaallah aku cuba penuhi semua jemputan ..

Berkata akan open house nih, aku teringat akan memori masa sekolah dahulu, di mana kita pergi rumah ke rumah rakan2 kita yg rata2 tinggal berhampiran. Kenangan yg paling aku takleh lupa .. kasut Adidas Grand Prix aku kena kebas masa kat rumah Faizah (5P) kat flat Keramat (belakang pasar Dato' Keramat). Punya ler frust aku masa tu sbb kasut tu adalah pemberian dari abang aku masa dia kerja kat Johor. Tapi alhamdulillah after some time kasut tu diserahkan balik pada aku. Ntah macammana dapat balik aku tak sure plak tapi aku nak ucapkan terima kasih pada Faizah sbb mungkin dari usaha dia aku dapat balik kasut tu. Faizah nih kawan se-pengawas dulu masa 1982.

Korang ada cerita pengalaman masa Hari Raya ? Kongsi ler kat sini ...

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum kawan sumer, cakap pasal beraya ni, lya rasa mmg byk kenangan esp. masa sekolah dolu2. lya ingat masa dok kat jln gurney belakang utm. time raya naik basikal pusing2 taman / kampung! dr jln gurney gi kg semarak pastu gi tmn keramat, bila dah penat anta basikal balik rumah lpas tu sambung jln kaki atau naik teksi. satu teksi 8 org pun boleh! end of the day, kira duit raya sape dpt lebih! hahaha bila dah F5, tak naik basikal tp naik bas / teksi ngan geng2 smpt. gi rumah wana, normah, fuziah, norlela, maya & ramai lagi... masa re-union ari tu lya dok rumah wana tengok gambar2 lama masa beraya dolu2, wow macam2 fesyen, kira masa tu paling bergaya dah.... muka sumer innocent je!! hehehe itulah kenangan..............

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum. Kpd kawe2 yg selalu menatapi blog ini di jemput hadir ke majlis "Rumah Terbuka" saya. Kalau nak mention tiap2 nama mungkin ada yg tertinggal. So everybody can come, please. Semoga dgn kehadiran saudara saudari sekeluarga akan memeriahkan lagi suasana.

No.22, Jalan AU 2A/15,
Taman Sri Keramat,
54200 Kuala Lumpur.

kumaiman berkata...

amree, biler tu..??

Tanpa Nama berkata...

ops, sorry Zam. On Sunday 26hb. pukul 2ptg hingga 8mlm.

Tanpa Nama berkata...

Amree, sorilah I tak dapat datang. I ada kat Segamat, mlm ni pun kami buat kenduri doa selamat dan tahlil.

The Admin berkata...

bro Amree .. sori aku x dpt join ko pyer open house. Aku sefamili demam/batuk for the past few days mula dari my 2 daughters. Aku baru ni hari larat nak bangun & surf the Net. I know it's a good turnout of friends & families. Klu ada gambar, e-mel kat aku so I can post it.

Zaiton, same goes to you sis for tomorrow. Klu sesaper yg gi esok rumah Eton, kirim salam pada dia ..

kumaiman berkata...

Amree, aku pun sori x dpt dtg. Alasan: aku balik kampung.. Boleh terima? janji ada alasan..hehe..
FHH, semoga selamat mengerjakan idadah haji dan kami doakan semoga mendapat haji mabrur. (betul ke speling..hehe..)..
D'Cita, Siti lama tak nampak..!! buat kueh raya lagi ker?..