Rabu, 20 Ogos 2008

Al-Fatihah .. Jumali ..


Baru terima SMS dari Zamri ..

Dengan sedihnya aku sampaikan berita ini. Saudara kita, Allahyarham Jumali telah kembali ke Rahmatullah pada jam 9.20pm sebentar tadi ..

Untuk berita lanjut, sila hubungi Zamri atau Shahrul Azizi ..

Al-Fatihah ..


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Innalillahiwainnailaihirrajiiu'un..
Bg keluarga Sdr Allahyarham Jumali, bekas teman seperjuangan kami di sek smpt, saya ucapkan takziah diatas kepermegian Alahyarham, amatlah sebik rase n dlm suasana yg amat menyedihkan ini diatas kepergiannya yg tiba2 dtg secara mengejut! Semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya dan tergolong dlm golongan org2 yg beriman. Bbyk2lah bersabar dlm menghadapi ujian kehidupan ini dan kite harus meredhainya kerana kite2 ni sumer pun akan turut serta menyusulinye juga suatu hari suatu ketika bila waktu dan ajal kita tiba yg tidak akan menangguh walau suatu detik pun!
Renongan buat sumer kengkawan, apakah kite telah melengkapi diri kite ini dgn secukopnye utk kembali turut serta mengadap kepada Tuhan kita nanti? Kalau belom, jgnlah kite tangguhkan mase kite lagi kerana masih belom terlewat lagi utk memperbaiki amalan kite sumer sehinggelah nyawa kite diakhir kerongkong , barulah segalanya telah terlewat utk berbuat sesuatu!
Saya berkata demikian kerana amat2lah memahami ape yg dialami oleh klg sdr Allahyarham sekarang. berbyk2lah kite semua berdoa. Saya akan susuli doa n hadiah surah yasin buat allahyarham waktu magrib ni nanti. Insyallah!
Al-Fatihah....

Tanpa Nama berkata...

correction.....
'Renongan buat kite bersame......

Tanpa Nama berkata...

Buat admin blog, time kasih bbyk kerana dgn existnye blog ini, dpt kite bkongsi kabar brite ttg kengkawan walau dimane jua kite berade. Untongnya Allahyarham Jumali sempat berkumpol bersame2 dgn kengkawan se camarade di majlis reunion baru2 ini, so that kite yg tlh sesame mendpt tahu khabarannye same2 dpt berdoa beramai2 utk aruah nya. Moga2 rohnya di tempatkan bsame2 dgn org2 yg beriman n beramal soleh! Amin.

Tanpa Nama berkata...

InnalilLAHiwa inna ilaihirraji,un... "Wahai Tuhan kami, sesungguhnya Jumali bin Rahmat adalah didalam genggaman-Mu, oleh itu peliharalah dia dari fitnah kubur dan azab api neraka, Engkaulah yang paling layak memenuhi janji dan kebenaran, oleh itu ampunilah dia dan kasihanilah dia, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang"

Tanpa Nama berkata...

"wahai Tuhan kami, ampunilah yang hidup dari kami dan yang mati dari kami, yang hadir dan yang tidak hadir bersama kami, yang kecil dari kami dan yang tua dari kami, yang lelaki dan yang perempuan dari kami.Wahai Tuhan kami, siapa yang masih hidup dari kami maka hidupkanlah dia dalam Islam, dan siapa yang mati dari kami maka matikanlah dia dalam Iman. Wahai Tuhan kami, jangan Engkau halangi kami daripada mendapat ganjarannya, dan janganlah Engkau sesatkan kami sesudah(pemergian)nya"

Tanpa Nama berkata...

http://dakwah2u.blogspot.com/2007/07/rintihan-roh.html

Tanpa Nama berkata...

amree, sungguh terharu bacaan doa kamu sehingga berlinangan airmateku!
moga2 kamu & sklg pun turut mendapat berkat dr ILLAHI, amin!

Tanpa Nama berkata...

InnalilLAHiwa inna ilaihirraji,un. dpt sms dr Wana mlm tadi, semoga roh Allahyarham Jumali tenang & bersama dgn golongan muslimin & muslimat yg soleh & solehah, amin3x yarabbal alamin......

Tanpa Nama berkata...

Innalillahiwainnaillahirojiu'un..

Al fatehah untuk Allahyarham Jumali, semoga Allah SWT cucuri rahmat ke atas Rohnya... Amin...

The Admin berkata...

malau .. FYI .. on the Reunion Day, Jumali tidak dapat datang kerana tidak sihat but he knows & aware of the happenings on that day ..

The last time kami berjumpa adalah a few days sebelum Reunion, ada buat small gathering di Restoran Pelita Nasi Kandar (according to some). I was not available on that day .. so meaning the last time aku jumpa dia was way back in 1999 our last Reunion ..

kumaiman berkata...

Amin. Semuga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang mulia.
Jenazah selamat dikebumi di perkuburan kinrara jam 12+ tadi.
Marilah kita ampunkan dosa2nya yang sengaja dan tidak disengaja kepada sesama kita sepanjang hayat arwah. Juga kalu arwah ada terhutang, harap dihalalkan.

Tanpa Nama berkata...

Innalillahiwainnaillahirojiu'un....

Saya ingin mengucapkan takziah kepada keluarga Sdr Allahyarham Jumali semoga tabah di atas pemergiannya.

Al Fatihah....