Rabu, 8 Jun 2011

2 Minggu Yang Lama ...

Cuti sekolah dah masuk minggu kedua ..

Tapi aku masih di perantauan, bertugas .. anak2 sekolah semua bercuti. Hotel2, rumah2 tumpangan, chalet2 semua penuh, silih berganti orang serta keluarga. Tapi aku & team mate aku tetap menjalankan tugas .. tanpa cuti. Di lobi hotel, di parking lot, orang dan kereta silih berganti. Seronok tengok orang bercuti dgn keluarga masing2 .... tapi dalam hati .. betapa jeles dan sedih mengenangkan keluarga yg di tinggalkan di KL ..

Takpe .. hujung tahun nih aku pulun cuti habis2 .. tak akan aku jawab any call dari ofis .. time for my holiday dgn keluarga ..

Sambung kerja balik ..

1 ulasan:

AL ANGEL berkata...

BICARA PASAL BUDAK-BUDAK DULU DAN SEKARANG

Masa aku budak-budak dulu,amat jarang mak bapak yang bawak anak-anak diorang pergi bercuti,baik kampung ke atau tempat lain.Kalau balik kampung tu masa time raya je.Bukan pasai depa tak dak duit,tapi zaman kanak-kanak masa tu sungguh luas rasanya.Ada saja idea kreatif untuk habiskan masa 2 minggu tu.Selain dari habiskan homework dari sekolah yang disediakan oleh cikgu,aku dan gang suka merayau sekitar kawasan perumahan seperti cari spider,mengumpul apa-apa barangan yang boleh dibuat permainan,atau saja-saja merayau mencuci mata dll.Tapi sejauh mana pun kitorang merayap,masa time makan tengahari mesti balik rumah.Lepas Asar petang tu pulak,keluar main bola/hoki dengan gang kali ni cuma depan kawasan rumah je.Bertambah bersemangat kalau malam tu di TV ada cerita bagus macam The Six Million Dollar Man,Mission Impossible dll.Seluruh isi keluarga duduk depan TV yang tak diganggu dengan iklan yang terlalu banyak macam sekarang ni.Dan channel ada 2 je.Kalau time tu musim Pestabola Merdeka,dapatlah pergi ramai-ramai malam tu kat Stadium Merdeka kalau dapat tiket terutama kalau Malaysia lawan Korea Selatan.Kalau sekali pandang memang nampak childhood aku membosankan pasal tak ada cellphone,ipod,ipad,FB dll.Tapi aku rasa cukup bertuah masa tu sebab hidup aku rasa penuh terisi dan meriah dengan pergaulan yang luas.Budak -budak sekarang?Cuma duduk memerap dalam bilik dengan peralatan yang disebut diatas,sampailah habis cuti.Kalau diorang pergi bercuti,memerap dalam bilik hotel pulak.Moden,bergaya,up to date,tapi cukup menyedihkan.
KESIANNN...