Khamis, 14 Oktober 2010

Bajet Datang Lagi ..

Sudah hampir setahun berlalu ..

Jumaat ni akan diumumkan pulak Bajet Negara bagi tahun 2011. Apa pulak lagi ler yg akan keluar dari gomen kali nih .. Kalau tahun lepas "pengulas2" lepas pengumuman kata macam bagus jer bajet tu .. mesra rakyat katanya ... bla .. bla .. bla .. kira sumer baguslah .. tapi dah sampai hujung tahun nih .. kira macam pi mai pi mai tang tu jugak ..

Tahun ni pulak ada ura2 kata "lebih" mesra rakyat .. GST pon ditangguhkan lagi .. apa yg mesra aku tak tau .. tapi harga barang2 makin lama makin naik .. nilai RM yg kita dapat samada makan gaji, dapat upah, dapat bonus dan hasil dari bisnes masih tak dapat cope up dgn demand kehidupan yg semakin meningkat .. dalam masa 10 tahun akan datang atau kedewasaan anak2 nanti camner le pulak ...

Haighzz ......


2 ulasan:

AZLAN HAMZAH berkata...

BILA KAWAN MAKAN KAWAN

Sampai rasa nak muntah aku tiap kali aku dengar benda ni berlaku.Tapi yalah,apa nak buat,perkara yang lumrah di akhir zaman ni.Kita dah tak tahu yang mana satu kawan dan yang mana satu lawan.Akhirnya,lawan dianggap kawan,dan kawan dianggap lawan.Kawan karib yang dikenali sejak kecil atau sekolah lagi,boleh berpaling tadah dan menikam belakang orang yang boleh dianggap ahli keluarga sendiri.Semuanya kerana tak tahan melihat duit dan barang mewah depan mata.Inilah yang berlaku atas beberapa SMPTian kita.Aku pun taklah rapat dengan diorang,jadi aku bercakap sebagai permehati je.Selalunya orang yang dianggap popular ialah yang kaki bercakap.Mereka ni lebih seronok didampingi berbandingkan orang yang pendiam.Orang yang banyak bercakap kononnya dianggap bijak dan penyelesai masalah.Jadi selalunya mereka ni diberi amanah menyimpan wang,harta benda dll.Tapi malangnya,orang yang pandai bercakap ni tak semestinya orang yang amanah atau baik.Lagi pandai seseorang tu,lagi tinggi risikonya nak jadi jahat.Menunjukkan kepandaiannya memutar-alamkan segala-galanya nak cari keuntungan dunia.Tapi mereka ni lupa bahawa manusia yang paling bijak...ialah yang berusaha mengelakkan kemurkaan dan azab dari Allah.Buat apa jadi pandai,menipu sana-sini,mengumpul harta cara haram,namun akhirnya masuk neraka.Banyak untungnya jadi lurus dan jujur walaupun diketawakan orang...daripada jadi pandai,tapi bongkak,penipu dan dipuji orang.

Tanpa Nama berkata...

njbbknjkcdsnkscksjc