Khamis, 20 Mei 2010

Selamat Pengantin Baru - Hanni & Rezal ..




Bulan nih mmg aku sibuk dan penat ..

Awal2 bulan aku dah cuti panjang sbb anak buah aku buat majlis nikah & bersanding dia kat rumah aku. Kalahkan bapak pengantin aku huhu .. Tapi xper sbb dia pon dah xder ayah. dah 10 tahun ayah dia meninggal & dia mmg rapat dgn aku .. love her like my own daughter ..

Kira aku dah ada pengalaman kawenkan anak .. hahaha

Dekat 2 minggu aku cuti sbb pengurusan majlis dan bertandang ke JB the next week. Seb baik pihak lelaki buat kat Dewan Persada JB, hotel kami Puteri Pacific which attached by a sky bridge.

Semua dah selamat .. alhamdulillah.

So Hanni, uncle ucapkan Selamat Pengantin Baru ..




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sebut pasal kahwin ni,brother,gua pun bukanlah reti sangat.Banyak orang cakap kat gua suroh lekas-lekas kahwin,sebab umur gua dah meningkat.Diorang cakap kahwin tu syok dan rugilah kalau tak buat.Betul tu,gua faham.Tapi benda baik macam ni mestilah well-planned kan?Tak boleh sondol dan terjah je.Ia ada syarat-syaratnya mengikut syariat dan sunnah Rasulullah.Macam sembahyang fardu yang wajib tu;ia mestilah dibuat dan diperfectkan dulu sebelum nak buat sembahyang sunat yang lain.Gitu juga dengan bab kahwin,syarat-syarat wajib seperti pendapatan suami yang cukup,supaya boleh bagi makan anak dara orang,dan tidak bergantung harap pada pendapatan isteri.Dalam agama,suamilah yang 100% the provider,bukannya isteri.Tapi inilah yang berlaku pada akhir zaman ini,dah terbalik kot.Akhirnya kita tak tahu,yang mana satu jadi suami,yang mana satu jadi isteri.Peranan masing-masing dah bercelaru.Inilah topik kahwin yang gua nak jelaskan ni.Tapi bagi gua,kita perfectkan benda yang wajib dulu,sebelum nak buat benda yang sunat.Benda macam ni kalau nak buat,mestilah dengan ikhlas dan sepenuh hati,bukan pasal harta,rumah besar atau rupa yang lawa saja.Setiap muka-muka yang lawa tetap akan jadi tua berkedut dan kerepot bila sampai masanya nanti.Berbalik pada gua,gua akui ada rasa macam`inferiority complex' bila berdepan dengan kaum hawa.Gua jarang duduk berborak-borak dengan diorang sebab gua ni tak suka banyak berborak.Gua lebih suka banyak duduk dan berfikir.Dan sudah tentu awek-awek ni anggap gua ni boringlah.Tapi gua pula anggap diorang yang kaki cakap ini lebih memboringkan bagi gua.Barulah seri `score'nya.Tapi macamana pun gua kira happylah dengan status gua sekarang.Kahwin bagus,tak kahwin pun bagus.Tapi gua bukanlah suroh orang ikut macam gua.Maksudnya,buatlah yang terbaik pada fikiran kita untuk diri kita dan jemaah sekeliling kita,bukannya memaksa diri membuat apa yang tidak atau belum secocok dengan diri kita,semata-mata mengikut kata orang-orang yang jahil atau malu dengan orang.Anyway,congratulations for Hanni and Rizal,hopefully both of you live happily ever after,through thick and thin.And for me and some of the `tak laku guys',we're bachelors,baby!

The Admin berkata...

lu pyer komen panjang bro .. dan aku hargai pandangan ko. Apa2 hal kita kena kembali kpd Al Quran dan sunnah/hadis .. kalu sesuatu itu dituntut oleh Allah must be something good dan kita perlu mengkajinya sebaik mungkin .. bukan kita memandang kpd dunia je .. Bagi aku .. alhamdulillah .. rezeki aku sentiasa ada walaupun bukan tahap dewa2 tapi cukup utk aku anak beranak .. wallahualam ..

AZLAN HAMZAH berkata...

Oops!Ralat.Sebenarnya gua yang menulis diatas tu,brother.Tersalah tekan butang`Tak Bernama'.Maklumlah,getting old dan nak gol!

AZLAN HAMZAH berkata...

Oops!Silap,brother!Sebenarnya,gualah yang menulis diatas tu.Tertekan butang`Tak Bernama'.Maklumlah,getting old,dan nak gol!

The Admin berkata...

but at least ko honest & speak up ur mind .. itu adalah asas relationship yg baik ..

AZLAN HAMZAH berkata...

Berita terbaru,brothers nad sisters.Hasil dari surfing the net berjam-jam lamanya,I dapat trace Puan Inayah Hanim Babuddin,guru matematik yang pernah mengajar kat class I masa Tingkatan 2 pada tahun 1979 dulu.Kini bergelar Hajah,beliau bersuamikan seorang bekas Laksamana TLDM,Encik Marzuki Bin Andong.Mereka kini tinggal di No.3,Jalan AU 5C/7,Ulu Klang.For me,I honestly think she is the best ever person to teach mathematics,which gives me the opportunity to pass that subject in SRP.I hope tak salah orang,anyway kalau which one of you tinggal di area tu,tolong confirmkan.Secondly,I recently met Roslan Hanif,our monitor in 5A1,beside the Odeon Cinema.He took me for a ride in his RM380,000 black SUV,and we exchanging news about anything in general.According to him,he plans to quit working for the SIA this year,and return to Malaysia.What he plan to do next,he himself is not so sure.Funny thing is,while we were talking and dining in a nearby mamak restaurant,his head keeps turning towards his SUV parking nearby,obviously making sure nobody in this planet tries to steal it.Well,that's it for now,fellows,got a work to do.

The Admin berkata...

oitts Lan .. ko ada contact number/email/FB/Twitter or anything dari Lan Haniff tu ?

ko tolong fwdkan ke e-mail aku ekk .. soulman65@gmail.com ..

AZLAN HAMZAH berkata...

Sorry,brother.Gua lupa pula nak tanya dan dia pulak terlupa nak bagi gua.Anyway,gua ada bagi nombor telefon Madzlan Senawi kat dia.Suruh dia keep in touch bila balik nanti,pasal dia tinggal di Ukay Heights sekarang,dekat rumah Madzlan.Lupa pula nak tanya alamat.Maklumlah,bila dah rancak berborak tu,segalanya yang di dalam kepala,hilang terbang dibawa bayu.Sorry,folks.

The Admin berkata...

haighzz .. nvm .. hope Mazlan Senawi will have some good news .. mmg lama x jumpa mamat steward Lan Haniff tu ...