Khamis, 10 September 2009

Nota Dari Seberang ..

Aku jumpa nota ni masa merayau-rayau dalam internet mencari maklumat.

Aku olah sedikit tapi isi kandungnya sama. Dugaan Ramadhan mungkin ..

"Saya memohon kepada anda semua agar dapat membawakan masalah pelajar kita di indonesia. Akibat banyak masalah antara negara kita dan Indonesia, pelajar kita di sana yang menerima hukumannya sedangkan rakyat mereka di sini selamat bekerja mengumpulkan wang. saya begitu kasihan pada mereka setelah mendengar luahan oleh sahabat saya di sana.

Pensyarah tidak mahu mengajar kerana mengatakan mereka akan mencuri ilmu untuk dibawa ke Malaysia, sekatan jalan dilakukan untuk menghalang pelajar Malaysia dan paling kasihan satu kedai pun tidak mahu menjual lauk untuk berbuka kepada mereka. Kasihan sungguh mereka.

Berkat bulan Ramadhan ada 1 kedai yang mahu menjual kepada mereka dari beratus kedai yang ada setelah mereka bejalan kaki pusing mencari kedai. Ketidak puas hati mereka terhadap kerajaan meluap-luap kerana membiarkan mereka sendirian tanpa bantuan. Duta Malaysia juga hanya berpesan jaga diri masing masing tanpa ada tindakan yang boleh membantu mereka. Mohon pertolongan kalian bawa isu ini ke tengah."

Komen ?


Tiada ulasan: