Selasa, 9 Disember 2008

Hari Raya Korban ..

Semalam Hari Raya Korban. Seperti biasa aku bangun pagi utk bersiap sembahyang raya di masjid kat depan rumah.

Tapi pagi semalam aku rasa badan semacam jer macam nak demam tapi aku gagahkan jugak sbb nak kerjakan ibadah korban, ada 3 ekor lembu atas nama mak mertua dan adik beradik aku. Dalam hujan yg agak lebat sikit dari renyai (camner definasi tu), aku redah jugak. Takbir berkumandang memecah hening pagi yg basah dan sejuk tu .. Jam 8.30 pagi solat Hari Raya bermula, sesudah itu dijadualkan jam 9.45 pagi, aktiviti korban bermula .... tapi rasanya aku terpaksa serahkan tugas tu pada adik ipar aku. Tiba sahaja di rumah aku telan ubat2 yg perlu, pakai sweater dan terus tidur. Aku boleh mendengar AJK masjid memanggil2 nama aku adik beradik/mak mertua untuk lembu nombor 5, 6 & 7. Sori bro, aku tak larat ni hari ..

Harapnya aku boleh sembuh sebelum hujung minggu nih. Kalau by Monday tak clear .. aduh payah ....

8 ulasan:

kumaiman berkata...

Sori bros and sis, my pc was down by virus and bizi sket ujung2 taun nih. Tapi OK, aku dah bli pc baru. murah jer rm1599 atom intel. kecik n senang bawak travel. korang aku rekomen bli sorang satu.
Soul, salute to you for your dedication to uphold this blog. Kita suma untung ada ko soul.
Looks like suma org dah slow giler, tapi takper bro kita ramai2kan semulah.
Sakit demam tu biasa ler bro, but kalu on hari raya ni sedih sket, tak dpt makan daging baru.. hehe, tapi buat sup tu mesti boleh makan. aku mentedarah sup, lodeh, laksa, suma tarok....hehe tapi mana leh lawan Baoh... hehe dia makan ayam 2 ekor sorang..! heh heh heh...
Kepada shahrul, hasni, FHH yg gi mekah kita doakan dioang dpt haji mabrur.. kepada yg naik haji dam kita doakan cepat insaf... mata dah mula kabur nih.. dah kena amik sket-sket nikmat, tak reti2 ke ??? hehe
Ada sesiapa yg tinggal kat bt antarangsa ke? harap sesiapa boleh lapurkan.. rumah tepi pantai kena tsunami, kat lereng bukit, tanah runtuh, kat tgh bandar, banjir kilat, kat mana yg OK ek..?

The Admin berkata...

kat dlm tanah .. tapi kena apply dulu hahaha .. <-- kata ajis kt sudin

kumai .. next week aku kuar mesia spai 31st dec.. klu kat sinun ada wifi bleh aku update blog .. klu tak ko take over ekk ..

abang aku dulu dok sewa kt kondo yg kena kosongkan tu .. seb baik klu tak mau risau ayah aku ..

mmg skang nih derang dah bertaraf Haji & Hajah .. jeles plak aku .. kumai jom next year kita pergi sinun plak ..

err .. baoh gi haji mana plak tu ...

Bauh....... berkata...

assallammualikum..
aku doakan soul cepat sembuh... Kaulah penghubung dan penyebar berita.
kumai, aku dah lama tak mkn ayam. kecik sangat... kalaulah ada yg buat sop daging korban, sedap juga hujan hujan ni... betul tak man? enal senyap je...
APA KATA KITA BERJUMPA HARI SABTU MLM AHAD NI DI PELITA. Minggu depan soul takde, aku pun takde...
Kumai, atur kan mlm minggu ni. Jgn tak jadi....

Bauh....... berkata...

lupa nak bagitau..
aku gi aji dam aje

kumaiman berkata...

Frenz, Nak jumpa mlm ahad tu OK tapi korang biar dtg betul2. jgn jadi mcm aritu. enal propose ate, dia pun takde.
Enal, pls confirm dulu. kalu korang ada baru kita set.

kumaiman berkata...

hJBaoh, hj dam pon kalu ada niat tu dah dapat pahala.

Tanpa Nama berkata...

i think the archive you wirte is very good, but i think it will be better if you can say more..hehe,love your blog,,,

Tanpa Nama berkata...

It seems a little more than I need to check the information, because I was thinking: Why does not my GLOG these things!